Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Lös hund!!!

Av Ann - 28 mars 2009 11:20

Nu när vi var iskogen så såg jag på håll ett par som var ute med sin svarta hund och den var lös!!

Jag kopplade då Nellie och gick vidare,plötsligt så kommer hunden springande mot oss fort, stannade för när man har 3 hundar så får man ha framförhållning,Nellie börjar och gapa  fick håla alla 3 allt vad jag orkade, tillslut fick dom stopp på den svarta hunden,guuud så stressad jag blev alldeles genom varm fick jag till slut med mig mina.

Sådana situationer längtar man inte efter när man är ute.


 
 
Johanna

Johanna

28 mars 2009 11:47

Mm, det är ganska irriterande med folk som släpper sina hundar lösa utan att ha kontroll på dem! Har man inte en hund som alltid kommer när man ropar så ska man inte ha den lös var som helst, det tycker jag i alla fall. Tur att det gick bra i alla fall. :)

http://gr8shag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jesper

28 mars 2009 13:48

Nej det ska man inte göra. :)

 
Anki

Anki

28 mars 2009 18:29

Jag har också råkat ut för lösspringande hundar ett antal gånger. Och jag blir lika irriterad varje gång. Man måste ju ha koll på sin hund, annars ska man inte ha den lös.

Ha en fortsatt trevlig helg,
Kram

http://www.ankisblogg.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

28 mars 2009 19:00

Har man inte bättre koll på sin hund ska den inte vara lös. Jag har "bara" två hundar och det är minsann inte lätt att "få ordning" på dem om en lösspringande hund kommer.
Här har vi en liten skön skogrunda att gå men jag undviker den för en kvinna går med sina hundar lösa där. De är så lydiga...säger hon men den lydigheten glömmer den svarta stora hunden när hon ser Lisa. Hon tycker inte om Lisa och rusar rakt emot henne. Jag blir såååå arg! Ska vi inte kunna gå skogsrundan pgr av detta?

http://tins.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

28 mars 2009 21:14

Usch, det är så'na situationer man fasar för när man är ute med sina fyrbentingar. Läste häromdan om en lös pitbull som anföll och bet ihjäl en pudel, så fruktansvärt!
Här där vi bor verkar det vara "storhundsfeber", så många nya hundägare med noll koll och naturligtvis så har de stora hundar.
Skönt att det slutade bra iaf :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 28 februari 2011 16:08


   Min son och hans fru med delfiner i Mexiko...

Av Ann - 28 februari 2011 15:55

Hej alla vänner!! Dax att skriva lite.. På lördag är det dax att åka på årets första utställning med Bumbi     Vi får håppas på det bästa... Kram alla   ...

Av Ann - 16 november 2010 16:22


Hundfamiljen har utökats med en Tibbe kille som heter Chilus Black Label och kallas Bumbi. Vi har åkt på en del utställningar och blivit både BIR valp och BIS valp.   ...

Av Ann - 16 november 2010 15:54


 

Av Ann - 16 november 2010 15:49

Hej alla!! Har inte skrivit på jättelänge men tänkte börja så smått. Nu har vi börjat att renovera badrummet,ska bli så kul när det blir klart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards